Bir yıldan uzun bir seyahate çıktığınızda çanta(ları)nızda ne olmalı? Bu konuda seyahat öncesi okuduğum bloglardan edindiğim izlenim genellikle seyahate başladıktan bir süre sonra gereksiz olduğu anlaşılan şeylerin atılması/verilmesi suretiyle çantanın hafifletilmesi yoluna gidildiği. Üç ay sonunda henüz bir şarj aleti dışında bir şey verebilmiş ya da atabilmiş değiliz 🙂 Yaklaşık 17-18 kg büyük ve 7-8 kg küçük sırt çantası ile yola devam ediyoruz.

Yolda karşılaştığımız, tek çantası olan ve o çantayı eğilip bükülmeden tek çırpıda sırtına geçiren gezginleri kıskançlıkla izlesek de, kendimizi yükümüzün ağırlığının seyahat şekline bağlı olduğu fikri ile avutuyoruz. Özellikle sezon dışında seyahat edebilmek, soğuk hava şartlarına ve uzun doğa yürüyüşlerine hazır olmak için hem uygun kamp malzemeleri hem de uygun kıyafetleri aldığımızdan yükümüz de artıyor. Tacikistan’da 4000 m’de kamp yaptıktan sonra tüm malzemelerin gerekli olduğu hatta bazılarının yetersiz olduğu sonucuna vardık. Halen kurtulabileceğimiz bazı şeyler olsa da ne yazık ki bir mucize olması zor 🙂

Gözlemlerimize göre, kendilerine ait bir vasıta olmadan seyahat edenler (toplu taşıma, otostop vs.) için çanta içeriği seyahat tarzına göre diş fırçası ve iç çamaşırı ile 20-25 kg arasında değişiyor. Bu nedenle çantanızı hazırlarken seyahatiniz boyunca neler yapmak istediğinize az çok karar vermek önemli. Sadece şehirlerde olacaksanız, planınızı iyi yapıp soğuk mevsimlerden kaçınabilirseniz yükünüzü oldukça hafifletmek mümkün.

Gelelim bizim çantalara. Fikir vermesi açısından ortak ve bana ait eşyaların listesi aşağıda. Bu malzemelere ek olarak bir de bez çantada taşıdığımız ağırlık ve boyutu değişen yiyecek ve içecekler oluyor. Üç ay içerisinde listede bir değişiklik olmadı, ileride olursa yazıya eklerim. Tecrübeli/tecrübesiz gezginlerin yükümüz hafifletecek yorum ve önerilerine açığız 🙂

Giyim:

• T-shirt: 3 trekking 1 pamuklu kısa kollu, 2 uzun kollu trekking
  • İçlik: Alt üst thermal içlik.
  • Pantolon: 1 yazlık trekking (Decathlon), 1 softshell (Millet), 1 yağmurluk (Decathlon), 1 şort
  • Ayakkabı: 1 trekking botu (Jack Wolfskin All Terrain), 1 yazlık (bunun için uzun süre düşündüm, merrell waterpro ultrasport’a karar verdim, çok memnunum), 1 sandalet
  • Ceket: 1 kaz tüyü ceket (Patagonia Ultralight down jacket), 1 sentetik orta katman ceket (Millet), 1 goratex paclite rüzgar/yağmur ceketi (Salewa)
  • Çorap: 1 kalın, 2 ince uzun trekking çorabı, 4 kısa trekking çorabı.
  • Yazlık ve kışlık Buff
  • Eldiven
  • Güneş gözlüğü
  • İç çamaşırı: 5 adet (Çok marka denedim, favorim Blackspade Silver)
  • Şapka: Yazlık güneşten iyi koruyan yürüyüş şapkası. Kışlık almadım, kaz tüyü ceketin kapüşonu ve kışlık buff’a güveniyorum. Gerekirse yolda alabilirim.
  • Mayo
  • Bol cepli yelek (Decathlon, şimdilik etkin kullanamadım, belki kurtulabilirim J)

Kamp malzemeleri:

• Mat: Thermarest Neo Air All Season Regular (Şişirmesi biraz zahmetli ama konfor ve sıcaklık iyi)
  • Uyku tulumu: Hannah Sherpa X3 (Uyku tulumlarımız yeteri kadar sıcak değil ne yazık ki)
  • Çadır: Hannah Covert AL (3 kişilik bir çadır, farkli bir çadır almayı çok duşunduk ama istediğimiz parametrelerde birşey bulamadık, uzun süredir kullandığımız çadır olduğundan her kamp yapışımızda evde hissediyoruz J)
  • İpek uyku tulumu: Sadece kamp için değil, hijyen koşullarının uygun olmadığı her ortamda gerekli süper bir buluş. Paraya kıyıp gerçek ipek olanından edinin.
  • Oturma matı. Şişme mat kullandığımızdan soğuk havalar için oturma matı faydalı (Decathlon)
  • Ocak (Benzinle çalışan MSR XGK EX ve Kartuş için Primus)
  • Tencere tava seti, plastik mug
  • Termos
  • Çatal / kaşık
  • Çakı (Araştırmalarım sonucu Victronix Hunter’a karar verdim)
  • Kibrit ve çakmak
  • Kafa lambası (ekstra pil)
  • Pusula

• Kolonya
  • Seyahat havlusu: Çabuk kuruyan olması önemli
  • Temel dikiş nakış malzemeleri
  • Çamaşır asmak için ip/tel: Hayat kurtarıyor, annenizin balkonda kullandığı malzemeden biraz kesin J
  • Lipstick
  • Güneş kremi
  • Tırnak makası
  • Tıraş makinesi: Philips’in iyice bir modelini aldım saç sakal komple kullanıyorum
  • Bu aletlerin çoğunu içine koyabileceğiniz, temizlik problemi olan yerlerde istediğiniz yere kolayca asabileceğiniz kişisel bakım çantası. Decathlon’da bulabilirsiniz, çok pratik ama biraz ağır, yolda daha hafini bulabilirsem değiştirmeyi planlıyorum.

Diğer:

• Hannah 70+10 Lt çanta, Lafuma 20 Lt çanta / Yağmur korumaları
  • SLR Kamera / Yeteri kadar SD kart / Kamera şarj aleti / Kamera için ek batarya / Circular Polar Filtre / Mini tripod
  • Go Pro Hero 4 Silver / Yeteri kadar uygun SD Kart / Smart remote / Çeşitli go pro ekipmanları / Ek batarya
  • Kindle Paperwhite: Kitap okurum diye aldım ama henüz kısmet olmadı, ancak Lonely Planet’larin dijital versiyonları hayat kurtarıcı
  • Harici disk: 2 Tb’lik aldık, dolunca ne yapacağız bakalım
  • Cep telefonu / şarj aleti: Kullandığım akıllı telefon haricinde bir de acil durumlar için 2 sim kartlı şarjı uzun giden ucuz bir Nokia faydalı.
  • Travel SIM: travelsim.com ‘dan normal ve data versiyonlarını aldık, birer tane de ailelere bıraktık. Ancak şu ana kadar pratik olarak pek kullanamadık. Bazı ülkelerde internet için lokal SIM kart aldık.
  • Bilgisayar / şarj aleti
  • Defter / kalem
  • Boyuna asılan güvenli bir cüzdan
  • Biber gazı (dünyanın bin türlü hali var)
  • İnternet bankası için şifre üretici
  • Kol saati: Decathlon’dan ucuzundan su geçirmez bir model iş görür, saat ve alarm olması yeterli
  • Çanta içini organize etmek için su geçirmez veya cordura çantalar
  • Harici şarj aleti: 10000 mA’lik hayat kurtarıcı.
  • Sıtma olan bölgeler için cibinlik
  • İlaç Çantası: Acil durum ve diğer problemlerde lazım olabilecek çeşitli ilaçlar.
  • Motosiklet ve bisikletlerde sıkça kullanılan esneyen çanta sabitleme aparatı. Çantaları taksilere, minibüslere sabitlemek için faydalı, kısa mesafelerde genelde şoförler bir şey olmaz abi modunda oluyor. Hızlıca sabitlemek için faydalı.
  • Dovile’nin babasının hazırladığı 1 m boyunda ve ucunda ufak bir 5’li priz olan aparat, çok çok çok faydalı bir eser.

NOT: Tabi ki doğa yürüyüşlerine tüm yükümüz ile gitmiyoruz. Gerekli malzemeleri alıp geri kalanını pazardan aldığımız büyükçe bir çantaya doldurup, küçük çantalar ile beraber güvenli bir yere emanet ediyoruz. Döndüğümüzde birleştirerek yola devam ediyoruz.